Tietoturvaloukkauksen hinta yritykselle

CERT-FI uutisoi taannoin tietomurrosta Yhdysvaltalaiseen tietoturvafirmaan nimeltä RSA. Tietomurron vaikutus oli maailmanlaajuinen ja se aiheutti myös paljon uutisointia ja jälkipeliä aiheesta.

Myöhemmin selvisi [1][2]  että tietomurron selvittely ja jatkotoimenpiteet ovat maksaneet RSA:n emoyhtiölle EMC:lle jo $66 miljoonaa dollaria pelkästään toisen vuosineljänneksen aikana.

Yrityksesi tietoturvaa suunniteltaessa ja toteuttaessa kannattaa miettiä myös budjettiasioita. Onko kenties järkevämpää käyttää jonkin verran rahaa tietoturvan suunnitteluun ja ylläpitoon, kuin maksaa sitten jälkikäteen kalliisti. Entä mikä on menetettyjen asiakkaiden ja maineen hinta?

 

1) SANS NewsBites
2) Washington Post


Julkaistu

kategoriassa

,

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *